Roc Roi

Track description

Una vegada hem endegat tots els aparells electrònics i ens hem carregat la motxilla comencem a caminar pel sender circular de Montferrer i Castellbò, senyalitzat amb pintura groga. Caminem ja per un preciós bosc de pi negre. Trobem al cap de poc una barrera per tallar el pas als vehicles a motor i més endavant arribem a una bifurcació, amb un cartell de fauna amenaçada.
Continuem per la dreta, per un sender planer molt agradable. Comencem a creuar torrenteres per on torna a circular l’aigua i a poc a poc el camí es fa pendent avall. Passem pel cortal del Font i pel del Roi i tornem a fer pujada, ara ja feixuga, fins atènyer el planell del Gavatxo.
Deixem el sender senyalitzat i ens adrecem al turó Gros, que conquerim sense gran esforç pujant sense camí, però molt fàcil. Baixem del cim també pel mig del bosc per anar a la recerca del planell de la Fusta, on contemplem una estupenda imatge del Bony de Salòria i el pic de Màniga i passat el prat deixem el camí senyalitzat, hi ha un parell de fites que ho marquen, per continuar per un corriol, mig amagat al començament però més clar segons avantcem, que en un llarg recorregut ens permet pujar al cim del Roc Roi. Vèrtex geodèsic i unes vistes espectaculars cap al sud.
La baixada del cim la fem també a la babalà, encara que per a la nostra sorpresa descubrim fites disperses. Arribem a un clar sender i el seguim per anar a fer també el cim del Galliner, que el tenim molt a prop. Continuem pel mig del bosc i finalitzem la baixada quan trobem el camí senyalitzat que és el que uneix el refugi de la Basseta amb el de Pla de Conques.
Aquí iniciem ja el que es pot dir és el camí de tornada. Tornem a passar pel planell de la Fusta i pel del Gavatxo i comencem a pujar a la recerca de la fossa de la Boïga del Gavatxo, un petit jaciment megalìtic a tocar del camí. Continuem en ascens i deixem de banda un parell de cotes sense nom.
Més endavant sí que ens desviem del camí per fer el cim del turó dels Collars, més endavant el de la Portella i més endavant encara el de la Creuilla. Per fer aquests tres turons sí que anem alternant pista i fora camí, però sempre és per terreny de bon fer.
Ja avall de l’últim turó, de nou a la pista, no la deixem fins a tornar a l’encreuament de camins i, desfent pases, tornem de nou a l’aparcament de la Basseta.