Els Castellets i turo dels Ginebrons

Track description

Ruta circular des de Àrea de les Ferreres, o pla d'en Mon, passant per:
- Coll Sa siureda (1.3 km)
- Coll dels Castellets (1.9 km)
- Font de la Teula (5.6 km)
-Turó dels Ginebrons o puig d'Ou (6.6 km)
- Coll Sesferreres (7.0 km)
En aquest recorregut no es puja al cim de les Agudes perquè no era avui l'objectiu, però l'itinerari fet és bàsicament el mateix que es fa per pujar-hi.
Del que es tractava avui era de visitar Els Castellets i el turó dels Ginebrons, o puig d'Ou segons el mapa del Montseny de l'Editorial Alpina, dos dels 165 cims que formen part del Repte La Roca Solidari, repte de cims al Vallès Oriental, iniciativa de la Fundació Privada Vallés Oriental (FVO), i del qual també s'ha fet ressò el projecte mirador (ca.mirador.cat).
Qualifico el trajecte com a difícil perquè no és un recorregut per a gent poruga, amb vertigen o poc avesada a grimpades una mica aèries.
Des del punt de sortida fins al Castellet que figura com punt a marcar no hi ha cap problema, tret de trobar el camí correcte entre la vegetació, però una vegada fet el cim, la cosa es complica una mica.
En teoria del que es tracta es d'anar seguint uns senyals de pintura vermella. Hi són, però molt vells i de vegades costen de trobar. Hi també l'opció de "tirar cap amunt" grimpant per superar les tres punxes que s'han de passar per arribar una mica més amunt del coll dels Castellets, abans d'arribar als Esglaons dels Castellets. L'opció del sender amb senyals vermells no estalvia les grimpades, però són de millor fer. Hi ha un parell de passos delicats, un amb cadena, però amb calma es passa bé.
Al final s'arriba al lloc on es puja dret a tota aresta, difícil, o es continua pel sender, ara amb la traça molt més clara i ja sense grimpades, fins a enllaçar amb el GR-5, on es pot anar cap al cim de les Agudes. En aquest cas, com que ja he dit que no es fa el cim, continuo pel GR en descens.
Ja no cal més explicació. Del que es tracta és d'anar seguint la senyalització del GR. Es passa per diverses places carboneres i es baixa fins a la font de la Taula, on cal deixar el GR per agafar altra pista per la qual arribo al coll Sesferreres, a la carretera BV-5114.
Des d'aquí pujo sense camí clar pel vessant de la muntanya, orientat GPS en má cap al cim del turó dels Ginebrons, o puig d'Ou segons el mapa d'Alpina. Pujo a un altiplà on trobo una vella pista per on continuo en sentit sudoest. Com hi veig que no arribaré on vull, deixo la pista quan hi veig que el sotabosc s'aclareix. Així arribo al cim.
La baixada la faig per on millor crec, però ara penso que el millor hagés sigut tornar pel mateix camí al coll de Sesferreres. Jo baixo bé, però d'una manera "poc elegant", amb alguna relliscada que em fa plantar el cul a terra.
Ja al coll evito l'asfalt de la carretera mirant de seguir la ratlla del sender que es dibuixa al mapa d'Alpina. Ara com ara, el començament del sender és perdut, amagat entre la brancada que resta a terra després de les feines d'esbandida del bosc, però al final apareix un pista, por la qual arribo a l'aparcament del pla d'en Mon.