Turons del Castell, Palomeres, Valldejuli i Montagut

Track description

Proposta que en realitat és un passeig fet per passar per tres dels turons que formen part de la proposta 30 Turons del Maresme.

Aparco ben bé a tocar del turó del Castell de Malgrat, ubicat al preciós Parc del Castell, des d'on hi ha molt bones vistes cap al mar i alguns dels següents objectius del dia. Pels carrers que em semblen m'acosto a la carretera N-II, que creuo per un pas peatonal, per sortir al carrer de Sant Genís, del barri de Can Viader.

Continuo ara en sentit sud-oest, paral·lel a la carretera, fins que arribo a un carrer per on es suposa baixa l'aigua del rierot de Mas Joer. Al cap de poc de pujar, per l'esquerra es veu un pas sota els fils elèctrics. Cal desviar-se i pujar per allà.

Al cap de poc es deixa el sender que continua sota els fils i es trenca a la dreta per anar fent pujada. Faig cas del GPS i del track que porto carregat perquè de senders i corriols hi ha un munt. Així passo, gairebé sende adonar-me (sort del forat a terra) per la muntanya de Can Palomeres, més amunt arribo al turó de Valldejuli, a on m'entretinc una estona a l'antena de comunicacions. Torno enrrera flanquejant per dalt La Balconera, i per sota l'Avet, i arribo a l'asfalt del carrer Begònies, allà dalt del...

Ja no resta res més que acostar-se al turó de Montagut, excel·lent balconada amb magnífiques vistes cap al mar.

La baixada es fa per un corriol, mig amagat entre la vegetació, però també es pot encarar pel carrer Gessamins. Per una banda o per l'altra, s'arriba al turó de Mas Aragall, al mig d'un camp cultivat. Per continuar no s'ha d'agafar el cridaner corriol que baixa per la dreta, cal continuar per la vora del camp de cultiu per anar a la recerca del sender que és el que ens baixa, de nou atents al GPS, a la font de Can Palomeres. Allà s'agafa la pista que baixa a Can Palomeres. Es creua de nou la carretera N-II, i pels carrers que millor es considerin es torna al lloc d'inici del recorregut, al meu cas, fent servir l'ascensor inclinat que facilita guanyar el desnivell existent.