Montpedrós

Track description

Ruta secilla plantejada per fer una pujada fàcil al Montpedrós, un dels 10 cims que figuren a la prposta dels 10 cims del Baix Llobregat.

He aparcat al final , cul de sac, del carrer Joaquim Ruyra, a Cesalpina, pertanyenta a Santa Coloma de Cervelló.

Inicio un fort descens en sentit sud-est fins que trobo un clar sender. Es continua en sentit nord-est un curt tram perquè al cap de poc es gira a l'esquerra per agafar orientació nord-oest. Es comença a guanyar pendent. Més endavant es deixa per la dreta el carrer del Romaní,encara que més endavant el trobareu. Al cap de poc s'arriba a una bifurcació del camí.

Es continua per la dreta, en descans. Segons el mapa de l'ICGC es camina pel carrer de la Farigola. Sempre en descens, la pista vafent un ample revolt per acabar per agafar orientació sud-est quan s'arriba a l'encreuament d'aquest carrer amb el de la Ginesta i el del Romaní. Sense deixar la pista, sempre amb orientació més o menys est, s'arriba a una torre elèctrica. És el moment de deixar la pista.

Es continua ara per l'esquerra, en sentit nord-oest, ja amb pendent positiu i per sender. Aquest, més endavant, tomba a l'esquerra per agafar orientació sud i acaba quan se surt a una pista, que és el GR-92 i Camí del Pla de les Bruixes al Bon Punt (openstreetmaps). Just al lloc de sortida, una mica més a l'esquerra, segueix el camí antic de Sant Antoni. Aquesta proposta continua a la dreta, pel mateix GR.

Al poc de caminar per aquest sender homologat s'arriba a un punt a on hi ha el sender que puja a la font de l'Artiga i la roca Dreta. Neix equipat amb quatre grapes que ajuden a salvar la petita dificultat inicial. El sender pica fort i ràpid s'arriba a la zona i equipada de la roca Dreta. El sender continua en sostinguda pujada fins a trobar el Camí Vell de Sant Antoni, pel qual s'arriba a la Bassota, zona a on ja podem gaudir de bones vistes i es pot fer una parada per a recuperar els ànims i la compostura.

Aquí hi ha dues possibilitats. Es pot continuar per la pista, pel camí Vell del Montpedrós, en sentit nord-nord-oest, o fer-lo pel camí de la Guardiola, en sentit nord-oest i sender amb pendent positiu. Aquesta proposta continua per aquesta última opció, i així s'arriba a la zona que llueix una senyera, i a una bona balconada, amb banc inclòs. Uns metres més enllà, espera l'ermita de Sant Antoni.

La tornada es fa per la carena nord-oest de la muntanya, amb l'edifici religiós al darrere, a la recerca del petròglif, una pedra de grandària mitjana amb dues incisions gràfiques tallades. No és ben bé al camí. Es troba apartada d'aquest un parell de metres, una mica per sota del nivell del camí principal. Vista la pedra, el camí continua, sempre amb orientació nord-oest, en descens, pel serrat de la Torrassa.

De cop apareix aquesta construcció que dona nom al serrat. Poc més enllà de la torre, es deixa el camí i s'agafa un altre sender, que continua per l'esquerra, amb orientació sud-est. Aquest sender, sense alternatives clares, passa a tocar d'un grup de roques, a l'esquerra segons el sentit de la marxa. En aquest lloc, algú ha rememorat a "la Moreneta de Montserrat" i ha posat una petita imatge d'aquesta Verge a un forta de la roca. Una curiositat més del recorregut.

El camí surt al Pla de les Bruixes (openstreetmaps), als peus del turó del Rabaixi, o Sant Antoni Xic, cim opcional. La proposta continua sense pujar-hi perquè es volta pel seu vessant ponentí, per tal d'acabar al Pla de les Bruixes (ICGC). D'aquest punt, ja en sentit nord-est i sud-est es torna, sense camí clar a començament i a tocar dels edificis de la urbanització després, al lloc d'inici d'aquesta proposta.