Montmajor des de Toralles

En principi no hauríem de tenir cap problema fins a arribar al coll del Reverter ja que anirem seguint el traçat del GR1, així que trobarem senyals per tot arreu. Tot i així tenim una possibilitat per variar aquest itinerari perquè a l’oratori de la Calma podem triar entre seguir el GR1 o continuar recte o una mica cap a la dreta per escurçar el recorregut i evitar passar pel coll del Reverter i anar directament a la collada de la Costa. Aquí, però, fem el camí una miqueta més llarg i passem pel coll del Reverter.
Així doncs, ja som al coll del Reverter. Veurem un pal indicador. Girem a la dreta i seguim el camí indicat pel pal, que ens diu que fins al Montmajor ens queda una hora de camí. Seguint els senyals arribem a la collada de la Calma. Girarem un xic a l’esquerra per anar guanyant alçada fins a sortir al coll de Galters i, seguint les marques i anant per terreny molt pedregós, assolirem el cim del Montmajor.
Per tornar a l’aparcament vam decidir tornar pel mateix camí pel qual vam pujar, ja que les forces no acompanyaven i no volíem barallar-nos mirant de trobar el camí de baixada pel vessant nord de la muntanya, tot i que l’inici és força evident. Així doncs, vam desfer el camí fins a la collada de la Costa i vam fer una variant que ens va permetre arribar a l’oratori de la Calma (o de Sant Cristòfol, com diu la fusta que hi ha als peus) i ens vam estalviar haver de recular fins al coll del Reverter. I des de l’oratori fins al cotxe ja coneixíem el camí.
És possible baixar del cim per la cara nord de la muntanya perquè hi ha un camí que, passant pel coll de la Bassa, es dirigeix a la portella i la Costa per anar a sortir al GR1 a l’alçada del pla de la Calma.